Sunday, March 13, 2011

day 1: a recent picture of you n 15 interesting facts about yourself

hai semua..pd 2 minggu yg lepas sy telah di tag oleh cik fareha utk cabaran mengupdate blog secara daily for a month...ish..ish..just try ok..tp kalo dah tertak update tue, minta maaf ya! (pasti akan cuba sedaya upaya utk update!)
p/s: cuti sy dah habis dan sekarang tengah mengumpulkan tenaga + aura +semangat utk bekerja semula! cayo! tunggu bulan 5 nie pulak utk pulang dan memanti kepulangan sebuah keluarga yg amat dirindui!


gambar ni diambil ms konvo amat di PD minggu lepas...kira br lah kan? gambar nie diambil secara sedar dan sengaja diposing begitu.. bunga warna ungu tue dibeli di time square dan aku sangat suka cause bunganya x kan layu dan dilipat dgn cantik sekali..(nanti aku update dan tunjuk keadaannya!) harganya..hm...hm..biarlah rahsia..dan tujuan beli pun memang utk aku dan diberi pinjam sebentar pada adik aku yg konvo...kejap lagi ijah pulak nak berposing dengan bunga tue..kakak yg baik kan saya..he.he...


ok, 15 interesting facts about me...aiyah..nie mcm memberitahu rahsia sendiri pd yg lain..hm..hm..nak buat apa ya...


1. saya ada complete adik beradik which rasanya ramai dah tahu..sy ada 1 abg yg sangat best, 1 kakak yg kadang2 ok...kekadang tidak...tp almost ok..3 org adik lelaki yg sgt...sgt..suka sukan (bola, F1, tennis, lumba basikal, badminton sebut saja) & kartun & 2 org adik perempuan yg sgt suka kenakan sy sebab pendek dan suka ajak sy tengok cite yg sy x leh nak ikut...


2. sy ada kembar...ramai yg x tahu..sebab kembar sy ni lahir slps almost 8 tahun. suka bawak dia ke mana2 sebab suka kenakan org...tp x pernah bwk dia ke kelantan lagi..jadi di kelantan x pernah kena penipuan ini lagi..


me & my twin...he..he..

3. memasak adalah pekerjaan yg paling x disukai tp makan adalah benda yg sangat disukai..sapa x suka mkn kan? akan memasak kalo rasa nak masak dan bila rasa lapar. tp kalo setakat nak tolong kupas2 bawang ke, cuci pinggan ke, kemas dapur ke..memang no hal! nak jadi ketua masak tue, ada masalah sikit..hu..hu...sangat merindui saat2 di shah alam (eha, kak faiz, kak mawa, kak rahmah dll) & di seremban dulu (kak di, yana & wani)..

4. antara adik beradik yg perempuan sy yg paling pendek..jd utk bersaing dgn yg lain..adik2 perempuan sy selalu membelikan kasut yg tinggi utk kakak dia..tp kependekkan aku memang ketinggian normal utk wanita asia tp kurang normal utk my family members

5. suka collect novel..dan dirumah rasanya ada dlm 50++ novel yg dikumpul sejak tahun 2002..tak tahu nak letak mana..tue x campur lagi komik2 yg lain...tp sesuka aku collect pun, aku akan bajet dlm 1 bulan tue paling banyak dlm 2 buah..jgn lebih..(p/s kena psiko diri sendiri utk kawal perbelanjaan)

6. sudah melancong ke 3 buah tempat selain malaysia (p/s: sila tolak sabah & sarawak sbab x pegi lagi)...indonesia, london & belfast

7. Jumlah kewangan yg paling banyak pernah dikeluarkan sepanjang hidup adalah RM 5000++ utk ke london & belfast..banyaknya..penat kumpul 3 tahun..balik malaysia, siap shopping dulu dan simpan sikit balik duit tue kat dlm bank (p/s: kiranya keluarkan rm 5000++ tue, x habis guna pun..)

8. brg yg paling dihargai saat ini adalah laptop (call it lappy), handphone, mp3 (walaupun asyik kehabisan bateri) dan starby yg aku beli di mines..ingat nak cr kembar starby balik cuti tue, tapi x jumpa warna yg sama...kiv dululah...

9. sekarang sy diconsider as a student yg mempunyai pendapatan rm1800 yg disponser oleh USM..tp adik2 selalu kata..'dia bukan student..dia ada gaji sendiri'..adik2 aku memanglah...

10. sejak start bekerja sejak tahun 2007, aku x pernah mengepow duit bpk aku..he..he...tipu, aku ada mengepow 2 kali..sekali ms nak beli lappy dan sekali lagi ms nak blk kelanta 12/3 sebab aku malas ke atm..tue pun pow rm20 je..sebab dia pernah kata..'dah start keje kena kumpul duit sendiri ya'..

11. start dr sekolah rendah dan menengah..aku hanya pergi ke 1 buah sekolah saja..x de nya 2/3 buah sekolah...( excpt:sek.menengah pun 2 bulan cause sliss lambat panggil).sekolah rendah di seri utama & sek. men di sliss (simpang lima islamic secondary school).

12. Sejak lahir 1985-2007, aku x pernah keluar dr selangor..sampai aku dapat tawaran kerja & sambung belajar kat kelantan...& sekarang mahu siapkan master cepat2, so, boleh cr tempat sambung belajar atau bekerja di selangor atau kl

13. sy akan start panggil seseorg itu 'kakak' kalo dr awal sy dah start panggil dia dgn panggilan itu..tp bila dr awal x panggil, memang just panggil nama saja..

14. kekadang sy boleh jd seorg yg sgt keras kepala dlm membuat satu keputusan tp sy still akan mendengar pendapat org lain..suka membuat kerja sendiri tanpa menyuruh org lain..kalo dah nekad dgn sesuatu sy akan buat dgn jayanya! hoye!!

15. sy sudah berkawan dgn org yg tag sy almost 8 tahun..kekadang kalo teringat kat dia boleh gelak sorang2..rindu ms bersama walaupun sy pernah ckp dgn dia 'x nak 1 rumah dgn ko lagi ms u nanti'..tp takdirNYA tak sapa yg boleh elak..aku rasa kalo x de apa2 halangan dulu, mungkin kami sedang bersama2 menyiapkan master bersama2...apa2 pun..kite tetap kawan!

penatnyalah menaip...nie baru cabaran hr pertama...ada 29 hri lagi utk cabaran seterusnya! ok, jumpa esok!!

No comments: