Monday, February 14, 2011

jan 2011

ok..salam bertemu dan kembali menulis di kala hati sudah x sabar mahu kembali ke sg besar after 5 months..hu..hu...otak memang dah ingat rumah.. (gambar di sebelah..utk renungan bersama..)tapi pekerjaan perlu diselesaikan dulu..so, cuti kali ni boleh dikelaskan antara cuti yg paling panjanggggggggggg yg pernah di ambil..3 minggu dan memberi alasan pada bos:

me: can i take a leave for 3 weeks?
my bos: why? are you going to UK again?
me: monolog dalaman " bos aku ingat aku ada duit lagi ke nak support mahal2..sekali cukup ma..kalo bos mahu, sy ok je..he..he..".. no lah prof..just want to go back to my hometown cause i think my brain cannot cooperate again with my body (ayat yg biasa nak buat bos bagi cuti)..he....
my bos: are you....
me: tanpa dia meneruskan kata2, aku pun berkata..no lah bos..don't worry, i will not get marry..i'm just attending my friends wed..hm..just consider it as my cuti for writting..please..
my bos: oklah..since you said that & considering back that you not going back since hari raya puasa..ok,i'm waiting for your next writting progress
me: monolog dalaman..yes!!memang aku sayang bos aku..thanks!! I will finish all my work before i'm going back..

p/s: my bos is from belgium...kekadang aku ckp je BM kalo aku tiba2 blank nak ckp apa dgn dia..wife dia kelantan dan he can speak kelantan very well, x mcm students dia..

ok..mari kite tengok apa pekerjaan aku sepanjang jan 2011 selain drp hr keputerianku..he..he..ok, bulan nie main2 bowling balik selepas hampir 9 bulan x main..nie boleh kira..kalo pregnant tu nak sarat lah..he..he..really enjoy walaupun balik lambat mlm tue..esokknya..for the first time selepas hampir 4 thn di usm nie, aku gi menonton mlm kebudayaan india with ct, huda, maca' (nama br for sathiya) & mega (sathiya's bf)...memang gile lah mlm tue..dah mcm konsert pun...sangat puji jln cerita utk sketsa dia & tarian yg sangat 'WOW!!'..dan utk memberi kefahaman pd semua yg hadir..sketsa tue dituturkan dlm bahasa inggeris since a lot of student luar ada di sana..salah satu element yg baik utk memberi gambaran masyarakat 1 malaysia pada mereka dan memang 'thumb up' utk performance mereka..hadiah lucky draw pun giler gempak dgn hadiah utamanya adalah handphone sony erricson..penutup mlm itu ditutup dgn acara tarian bangra dgn elemen kuda yg sangat menarik..kiranya b4 tinggalkan USM ni, x de lah menyesal sangat x tengok acara ini...he..he..dan keesokkan mlmnya, menghadiri majlis yg ulung2 kali di anjurkan oleh pihak IPS..dinner with dean of ips..mkn2 free nie memang antara acara yg x leh dilepaskan lah..he..he..so, minggu tue mlm hari memang full dgn acara dan lab works pd paginya...he..he..sangat suka!!




Gambar2 sekitar dinner: Gambar kiri: kami slps dpt mkn free..he..he..sedap..lain kali ajak lagi..Gambar tengah: banner for d dinner..Gambar kanan: kenalkan nie kila (yg sedang cover bibir @ cover mkn2..hm..hm..mar with her oren's water dan ash..huhu..bila mahu kembali ash?


Sekitar mlm kebudayaan India. Dr kiri: us with kapal? hm..hm..mana kapten nie..nak kena tunggu jack sparrow ke? Gamabar tengah: buku program dan no yg x bertuah.. sejak aku dtg kelantan nie..aku memang sekali je cabutan bertuah..ms keje dekat pti dulu..sampai diaorg asyik dengki je aku dpt cabuatan bertuah..adakah petanda kuat..nie memang harus kembali ke sel nie..Gambar kanan: antara tarian dipersembahkan..kalo x silap nie tarian tradisional..

so, the following weeks is my birthday (29/01)..ha..ha..jeng..jeng..apa yg amat perlukan ya utk hr berkenaan..senang je..x perlu membazir duit sapa2 pun..aku just need a day off cause since my'darling' ok, memang setiap hr pegi lab..yalah..kekadang ada jugak rs penat+bosan+apa2 yg seangkatan dgnnya..so, just lepaks..tengok tvs..dan melakukan aktiviti lama yg x dilakukan di hujung minggu...kpd rakan2 yg wish..TQ!!!soooooooo...muchhhhhhhhh...kalo nak tahu, every year aku memang menanti ucapan drp seseorg..iaitu cik fareha..napa? hm..hm..eha please jgn terasa dgn entri ini..kiteorng satu rumah since matrix so kira2nya nak dekat 8 thn usia perkenalan kami.. (aku paling suka sambut birthday ms kat matrix!! dgn bdk umah dulu!!)so, adalah beberapa kali dia wish paling lambat..x kisah pun sebenarnya..cuma sejak 2-3 thn nie eha akan wish di fb aku..uh..uh..sangat terharu..walaupun x de apa2 pun..hadiah ko masa matrix pun aku still simpan..bantal bintang kan? nanti aku kena cr balik kat rumah..mak aku mskkan dlm stor sebab bdk2 suka main dulu..he..he.. thanks to tasya cause arrage for d birthday..thanks for the presents!!really like it so... much..


Sekitar restoran terapung..memang everytime kalo waiter lalu..anda pasti akan terumbang ambing..x disyorkan pd yg mabuk laut..fefaham jelah..Gambar Kiri: antara yg merai & org yg dirai..oh..mar tiada di gambar ini..Gambar tengah: my birthday's cake!! Gambar kanan: b4 balik..kali nie syib x de..


ok..rsnya setakat ini dulu utk bln 1..bulan di sifatkan as permulaan br utk semua dan peningkatan usia..dah 26 ya tahun nie..hish..hish..kena cr keje lps master nie..kena kumpul lebih banyak harta! he..he.. ok, lab work is almost finish..alhamdulilah..nak ucap TQ..utk yuyu cause byk tolong utk part seq...ok, kena sambung lab work yg lagi sikit & start kumpul material for writting..otak sudah fokus di sg besar..cepat lah 16/2..da...

1 comment:

Adhia Razak said...

Jeles ah!! Dapat cuti 3 minggu! =)