Friday, April 8, 2016

homestay di shah alam:Evan suitestay yg best

assalamaualaikum

antara homestay or hotel...which is you're choice kalo nk duduk2 dgn family mcm umah sendiri...kalo I, I prefer homestay cause the price, luas and borak2 walaupun x tido situ....makanya, awal bln 4 hr tu, was my aunty wed at kelana jaya....my parents kata nk tido kat kl tp x nk tido umah anak2 nya caused umah anak2nya x de aircond...haha...almaklumlah cuaca panas ni...huhu

makanya, mula2 nk cr hotel and my dad ask cr kat kelana jaya...memang I bangkang lah (I memang kaki pembangkang tegar family..haha)...makanya I suggest for shah alam...mula2 cr lah hotel area shah alam until my aunty suggest homestay adik dia...kat area seksyen 14 shah alam...first thing, I think...celah mana pulak lah homestay kat tengah bandar shah alam tu...and when she said near DEMC...br ingat...when my previous visit to DEMC, I saw buildings dlm pembinaan....so, that building maybe caused my aunty said the homestay is still new

makanya, after dpt no drp my aunty...I try to book for the homestay..tapinya dah full and suddenly there were 3 other person promote their homestay kt kawasan yg sama...so, after discussed with the family, I choose Evan suitestay....why? caused ada 2 rooms( kt homestay area ni ada yg ada 1 room shj, so for family I think is better to choose 2 rooms) & 2 bathrooms (setengah homestay just ada 1 bathroom) and fully aircond (as what my dad request)...haha...and the price just rm50 beza...oh ya, homestay yg I book ni: Evan suitestay was rm200 utk 2 hari 1 mlm...ok apa

overall, Evan suitestay is the best place for you to stay kt tengah2 bandar shah alam ni...kt area homestay ni ada swimming pool (anak2 buah x nak kuar, berendam lebih sejam utk 2 hari and sanggup x nak balik ikut mak ayah dia), gym, squash, playground, private parking & keselamatan terjamin...kena ada kad everytime korang nak kemana2 unless korang nk drive kete kuar drp apartment ni...haha...suitestay ni ok, everything lengkap ada dapur, tuala, iron, hair dryer, tv, cerek, 3 in 1 nescafe, sugar, sejadah, arah kiblat, yassin etc...apa yg x de adalah alatan mandi...ada sabun je yg mana kalo x bg pun x pe caused bkn jauh pun kedai...haha... one more yg x de...tp sepanjang aku gi homestay memang x pernah jumpa pun..telekung..mungkin perlu diletakkan..oh ya, disebabkan prking private was just for one spot...kete2 lain boleh letak kat bawah and motor ada tmpt parking sendiri...leh Tanya guard kat situ and make sure kunci tau....and kalo nk book homestay ni, boleh contact en zairee:012-6609603 dan untuk maklumat lanjut

jom tengok gambar Evan suitestay yg best ini:
my aunty wed

iman and azam mkn berdua...parents diaorg jaga si kecil lagi 2

plan ke vista alam where Evan suitestay was located...so, it was near to DEMC...

the buildings...ada a few building...tp kitaorg kat block A and this placed was open 2 months ago...cantik wei

the playground

mandi hr pertama...ms ni I gi ambik maz kt klia with kak ety and amat

master bed room

second bed room

kitchen and dinner place...boleh panas kan mkn and msk air...and kalo nk sejukkan air ada peti kat situ...nk msk mcm kt umah sendiri memang x de ya...tp ok lah utk style homestay...tido pun utk 1 mln...sgt ok..

the hall...yg warna hitam tu actually katil and tilam...kena buka sendiri...kami reti buka tp x reti buat mcm kt gambar tu balik...haha

alatan bersenam sekitar vista alam kalo korang x nk ke gym

the gorgeous view

bdk2 x ikut mak bpk balik serdang..hish..hish...sebenarnya x kisah sgt yg besar tu..auni ni main problem..nasib abg dia Berjaya kawal dia di kala dia x nak dengar ckp...well done abg azam...nice bro ever 

auni yg nakal gi hempap kak iman...auni!!

mandi hr ke-2 b4 balik...the kids with the bodyguard



at last, we all memang berpuas hati dgn homestay ni...and highly recommend and yg kureng tu adalah minority je...bkn besar pun 

kami yg berpaus hati..hehe


ok, thanks all and take as well as tq for reading ^-^

1 comment:

Unknown said...

terima kasih di atas kesudian menginap di homestay kami dan terima kasih atas review dan komen membina. Insyaallah akan ditambahbaik