Thursday, August 13, 2009

Julai 2009

Haiya...bulan Julai sudah...seperti biasa keje...keje....otak dengan badan pun x bergerak sekata dan seiring. tiba2 rasa rindu bangat kat rumah..sama makanan mak, koleksi2 buku2 yg melambak tue...family..ah!!!rindu sangat..hari tue balik kejap sangat. sehari je...dah lah dari kelantan nie nak balik sg besar sangat lah "dekat" (sila lawankan perkataan itu..) ish...ish.. ok, bln julai nie secara rasminya tasya and me adalah student master i usm...actually, bila dah daftar nie lagilah gerun...yalah kena kejar deadline. yalah...i need about 2 years to finish it all and masa tengah tulis nie pun kemalasan memang bersarang di minda yg malas..ya allah..malasnya nak keje...apa ya petua utk bagi rajin..adakah perlu ada rangsangan dari supervisor, keinginan diri atau apa???

ok, before aku balik bercuti hari tue banyak betul keje yg dtg mendadak..meeting projek cause kena tolong dr lilian, (m med student) utk siapkan master dia..akhirnya bolehlah aku menumpukan perhatian pada genetic je cause keje kat blood bank & hematology nak siap.tapi masalahnya kena ganti barang2 dan alamak!!dan terlebih pulak aku ganti. terpaksalah aku report kat bos...hish..cam mana nak ckp nie??area aku cuti jugak..ms tuelah dr narzah nak dtg sini..aiyah!!kena siapkan slide utk bos tengok utk diaorng bincang nanti...agak kelam kabut jugaklah b4 balik tue...



setelah penuh onak duri dan rintangan 17hb tue aku selamat bertolak dari langgar ke teluk intan, perak. thanks wana & ain cause hantar.. actually ramai org tanya napa turun perak, tak turun sg besar terus..nie hamba bagitahu sebabnya. x de bas yg terus dr kelantan tue ke sg besar. paling dekat pun teluk intan and i terpaksa menyusahkan kakak ku utk ambil dr stesen bas ke hospital teluk intan dan ayahanda utk ambil dari hospital ke rumah. adalah dlm 1 jam...kalo trn dr shah alam ambik ms 2 jam lebih utk sampai ke rumah..jauh betul perjalananku ini...x gitu.



balik tue, aku, kakak, serta adik2 aku merayau2 gi ke kl. ingat nak tengok cite harry porter tapi...x dpt tiket lah..hish..hish..(aku bukan tengok sangat cite nie, adik2 yg nak tengok sangat).tiket ada tapi nanti semua duduk merempat. kalo aku, ok je..tapi budak2 nie kan di buat sesat lepas tengok wayang, tak nya aku kena cari sekitar wayang kat time square tue...so, setelah berpusing2 di kl..(nie yg aku malas nie, aku mana tahu sangat jalan kl, kalo setakat naik komuter/lrt/star tue, serakan saja padaku...ha!!!ha!!), berpandukan peta dan papan tanda kami akhirnya membuat keputusan utk ke bangsar..ke mana lagi kalo bukan mid valley...mak ai..oh ya..kl berjerubu ms aku pegi.lautan manusia jangan katalah..almaklumlah jualan mega...kalo gi mid nie..tempat yg aku paling nak pegi x lain x bukan mph...setakat mph yg pernah pegi..mph nie yg paling best!!tapi kalo dibilang berapa banyak buku yg aku beli kat sini..he..he...x banyak pun. aku lebih suka duduk sini dan membaca..almaklumlah..kewangan x stabil sangat, nak beli sayang, melainkan aku memang betul2 suka buku tue. sepanjang kat rumah pagi2 keje aku memang tengok amazing race & cite thai kat tv2, battle of angle. mesti dah habis sudah cite tue...dan..i need to help my mom yg nak berniaga kuih batang buruk utk lebaran ini..banyak tul kelongsong yg aku kena buat..hish...hish...susah jugak nak berniaga nie..hish!!!hish!!nak mkn jugak yg senang..ha!!ha!!
gambar sebelah: ikon jualan mega di mid valley ut tahun nie..








so, setakat tue jelah utk bln nie..hal lain..mcm biasalah keje..keje..keje...dan pilihanraya di manik urai yg menyaksikan pas menang dgn 65 undi & cuti pada hari tue!!ya!!!org dah bg cuti mari kita bercuti!! & selamat pengantin baru buat anak buahku liza..ambil gambar pelamin je cause pegi 2 hari b4 majlis..jadilah tue! jumpa lagi utk post ogos 2009.

No comments: